Darüşşafaka istasyonu açıldı.Taksim-4.Levent metrosunun boyu uzadı.
DARÜŞŞAFAKA İSTASYONU GENEL BİLGİLER
Toplam kapalı alanı 14.400 m2 olan Darüşşafaka istasyonunda istasyon içerisinde
40 araçlık, açık alanda ise 37 araçlık olmak üzere toplam 77 araçlık otopark yer alıyor. Ayrıca istasyon girişinde bisiklet parkı da bulunacak. Test sürüşleri yapılan Darüşşafaka istasyonu yapılacak son kontrollerin ardından yakında hizmete alınacak.
İSTASYONLAR: Toplam 6 adet (ana hat üzerinde 5 adet + Seyrantepe-Stadyum)
1.Sanayi, (açıldı) 2.İTÜ-Ayazağa, (açıldı) 3.Atatürk Oto Sanayi, (açıldı) 4.Darüşşafaka, (tamamlandı, test sürüşünde) 5.Hacıosman, (şu anda yapım aşamasında)
MESAFELER:
Atatürk Oto Sanayi- Darüşşafaka arası: 1.272 m Darüşşafaka –Hacıosman arası: 1.348 m
Sanayi-Seyrantepe arası: 1.670 m
DARÜŞŞAFAKADAN SÜRELER
4.Levent-Hacıosman metro hattı tamamlandığın (ve Marmaray, Kadıköy-Kartal, Otogar-Bağcılar-İkitelli hatları gibi yapımı devam eden diğer hatlar tamamlandığında)
Darüşşafakadan metroya binen bir yolcu için yolculuk süreleri;
DARÜŞŞAFAKADAN; 4.Levent: 10 dk. Taksim: 22 dk. Şişhane: 25 dk.
DARÜŞŞAFAKA İSTASYONU İLE İLGİLİ ÖNEMLİ TARİHLER
28 TEMMUZ 2009: DARÜŞŞAFAKA - HACIOSMAN ARASI TÜNELLER BİRLEŞTİ.
26 EKİM 2009: DARÜŞŞAFAKA İSTASYONU İLK RAY KAYNAĞI YAPILDI.
17 ŞUBAT 2010: DARÜŞŞAFAKA İSTASYONU İLK TEST SÜRÜŞÜ YAPILDI.
TAKSİM - 4. LEVENT METROSU BİLGİ NOTLARI
KRONOLOJİ
2000 yılında açılan ve 8,5 km olarak hizmet veren Taksim - 4.Levent hattı güneyde ve kuzeyde uzatıldı. 30 Ocak 2009 tarihinde Şişhane ve Atatürk Oto Sanayi açılışları yapıldı.
BUGÜN İTİBARİYLE
8,5 kilometre olan Taksim - 4.Levent hattına
- 1.650 m olan Taksim - Şişhane hattı
- 5,5 km. olan 4.Levent - AOS hattı
- 1.248 metre olan AOS - Darüşşafaka hattı
- 1.670 metre olan Sanayi - Seyrantepe hattı (Ekim ayı başında açılacak)
- EKLENEN ŞİŞHANE VE 4.LEVENT-MASLAK HATLARINDA BUGÜNE KADAR TOPLAM 8 MİLYON YOLCU TAŞINDI. YILSONUNA KADAR BU SAYI 11 MİLYONU AŞACAK.
11 MİLYON YOLCUNUN EŞDEĞERİ NEDİR?
1 otobüs 100 kişi taşırsa 110.000 otobüs demektir.110.000 otobüsün çevreye yayacağı zehirli gazın, gürültü kirliliğinin ve trafikte ilave işgaliyenin önlenmesi demektir. 1 yolcuya 15 dakika kazandırıldıysa; İstanbul’a toplamda;
165 milyon dakika, veya 2.750.000 saat, veya 114.583 gün, veya 314 yıl kazandırılması demektir.
- Sistemin uzatılmasıyla beraber 92 yeni vagon satın alınarak filo güçlendirildi. Hem de sinyalizasyon sistemi en üst teknolojik versiyona dönüştürüldü. Bu üç işlemin aynı anda gerçekleştirilebilmesi geceli gündüzlü çalışmalarla aynı anda yapılmıştır.
- Sistem 30 Ocak 2009 tarihinden beri gündüz yolcuya hizmet verirken, geceleri sinyalizasyon dönüşümü, yeni araçların sisteme entegrasyonu ve yeni istasyonların eklenmesi testlerini aralıksız sürdürülmeye devam ediyor. Bu süreç bu yılın sonunda (veya Ocak 2011) Hacıosman’ın devreye girmesiyle tamamlanacak.
- 4.Levent - Atatürk Oto Sanayi (AOS) arası metro hattı ilk açıldığında sinyal entegrasyonu gereğince eski sistemden ayrı çalıştı yani aktarmalı hizmet sunuldu.
- İlk 45 gün 10:00 - 16:00 saatleri arasında çalıştı. (22 dakika sefer aralığı ile) (aktarmalı)
- 16 Mart 2009 - 25 Eylül 2009 arasında 09:30 – 17:00 arasında, 11 dakika sefer aralığı ile aktarmalı olarak çalıştı.
- 16 Mart 2010 – 29 Mart 2010 arasında 06:15 – 24:00 arasında, 7 dakika sefer aralığı ile aktarmalı olarak çalıştı.
- 29 Mart 2010 tarihinden itibaren aktarma sona erdi. Taksim - Atatürk Oto Sanayi hattı olarak hizmet verilmeye başlandı, sefer aralığı 5 dk, 39 saniyeye indi. Metroda ilk defa 2.000 kişi kapasiteli, 8’li dizi trenler işlemeye başladı.
- Bugün, sistemin 4’lü dizili trenlerle ve 4 dk, 8 saniyeye inmiş sefer aralığı ile Darüşşafaka’ya ulaşma testlerinin başarıyla tamamlandı (yılsonunda en düşük sefer aralığına inilebilecek.).
- Şu anda trenleri 4’lü kullanılıyor. Yakında 8’li ve 4’lü trenleri karma kullanma aşamasına geçilecek.
- Hazırlık aşaması devam eden 28 yeni treni yılsonuna kadar testleri bittikçe devreye alınacak.
- Taksim - 4.Levent hattında çalışan ve yeni sistem entegrasyonu için atölyeye alınan 32 vagon yılsonunda hizmete alınacak.
- Bugün 64 vagon olan hazır haldeki filo, böylece yılsonunda 124 vagona çıkacak.
- Hacıosman istasyonunun test sürüşlerinin Aralık ayının başında yapılması planlanıyor. Hizmete alınması ise, emniyet-uyum testlerinin sonucuna göre yılsonunda veya Ocak ayı içerisinde gerçekleşecek.
Aynı anda gerçekleştirilen;
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder