9 Eylül 2010 Perşembe

Gaye Cevikel ve köpeği Facebook kurucusu ile ‘yüzyılın en esaslısı’ yarışında

Gaye ve köpeği Facebook kurucusu ile ‘yüzyılın en esaslısı’ yarışında

Tasarım, teknoloji, moda ve mimaride 21’inci yüzyıla şeklini verecek 33 kişi arasına Türkiye’den tasarım ev aksesuvarları markası Gaio&Gino’yu yaratan Gaye Çevikel de seçildi. Wallpaper dergisi ve Courvoisier’in düzenlediği The Essence of the 21. Century’nin adayları arasında Facebook’un kurucusu Mark Zuckerberg, Twin Room’dan Milo Keller ve Julien Gallico, Christopher Kane de var.

LÜKS ev ve köpek aksesuarları tasarım markasını 2004’te kuran Gaye Çevikel, uzun süre bir isim aradı. En sonunda isminin İngilizce yazılışı ile köpeği Gino’nun adını yanyana getirdi. Beş yıl gibi kısa sürede dünya lüks pazarında önemli bir yer edinen Gaia & Gino, Time dergisi tarafından 2005 ve 2008 yıllarında en iyi lüks markalar arasında listelendi. Red Dot, IDEA, Designe Plus gibi prestijli 11 tasarım ödülü aldı.

33 adaydan biri

Dünyada itibar simgeleyen önemli perakendecilerde satılan Gaia & Gino’nun yaratıcısı Gaye Çevikel tasarım, teknoloji, moda ve mimaride 21’inci yüzyıla şeklini verecek 33 kişi arasına girdi. Wallpaper dergisi ve Courvoisier konyaklarının işbirliği ile düzenlenen, The Essence of the 21. Century yarışmasında belirlenen 33 aday arasında Facebook’un kurucusu Mark Zuckerberg, Twin Room’dan Milo Keller ve Julien Gallico, Christopher Kane, Moritz Waldemeyer, Ora Itı, Jason Bruges de bulunuyor. Ekim ayında bu 33 kişiden 10’u ‘21’inci yüzyıla ruh verenler’ olarak seçilecek.

Hüseyin Çağlayan jüride

The Essence of the 21. Century yarışmasının jurisinde dünyaca ünlü modacı Hüseyin Çağlayan da bulunuyor. Lane Cracwford’un Başkanı Jennifer Woo, Soho House Group’un kurucusu Nick Jones, Pearson Lloyd’dan Pearson ve Lloyd, Wallpaper’ın Genel Yayın Yönetmeni Tony Chambers de jüri üyeleri arasında.

Aralarına girmek yeter

Gaye Çevikel, bir gün Wallpaper’ın Genel Yayın Yönetmeni Tony Chambers’tan “Kendini gör” yazan kısa bir e-posta aldığını belirterek, “E-postada The Essence of the 21. Century yarışması için seçilen 33 kişiden biri olduğumu gördüm. Listedeki isimlerle kendimi bir arada görünce inanamadım. Onların aralarına girmek bile yeter. Müthiş bir gurur” dedi.

5 kıtaya yayıldı

Gaia & Gino, henüz 5 yıllık bir marka olmasına rağmen 40 kadar ülkede Paul Smith, Barneys, MoMA, Le Bon Marche, Villa Moda, Primtemps, Corso Coma lüks zincirlerden oluşan 300 noktada satılıyor. Dubai, Bahreyn ve Kuveyt’te shop-in-shop mağaza açtı. ABD; İngiltere, Fransa, İtalya’ya ihracatı olan Gaia & Gino için krizde Güney Amerika, Çin gibi yeni pazarların kapısı açıldı. Gaye Çevikel, markası için Karim Rashid, Arik Leviy, Jaime Hayon, Yves Behar, Harry Allen, Constantin Boym, Andree Putman gibi ünlü tasarımcılarla çalıştı.

‘Dekorum’ ismine çok güldüler Gaia&Gino yaptık

ABDİ İpekçi Caddesi’nde 1995 yılında tasarım ev aksesuar markalarını Dekorum adı altında satarak know-how edindiğini belirten Gaye Çevikel, “Ürün getirip satmak yetmedi. Sıkıldım. Dünyadaki tasarımcıları tanımaya başladım. Sonra kendi seçtiğim tasarımcılarla çalışmalar başladım. 2001 yılında Wallpaper’e koleksiyonu gönderdim. Oradan görenler distribütörümüz olmak istedi” diye konuştu. Harvard Business School’da iş ve yönetim kursuna katılan Çevikel, “Oradaki 10 günlük eğitim benim bütüm eğitim hayatıma değerdi. Sony’nin CEO’sundan bile ders aldım. Dekorum’un marka olacağını söyledim. Bana güldüler. İsmi beğenmemişlerdi. Sonra Gaia & Gino ortaya çıktı” dedi.

Herkes yeni yer arıyor gözler İstanbul’a çevrildi

WALLPAPER Gaye Çevikel hakkında bilgi aktarırken “Türkiye’den çıkan girişimci, yaratıcı kadın ama bunu yargılamak yanlış” ifadesini kullanıyor. Gaye Çevikel, bu ifadeli şöyle değerlendiriyor: “Yani ‘Buna şaşırmayın’ diyor. Politikada, ekonomide Türkiye zaten konuşuluyor. Spor, sanat ve moda da öne çıkınca herkesin dikkatini çekiyor. Herkes yeni bir yer keşfetmek istiyor. Gözler Türkiye’ye, İstanbul’a çevrildi. Bunu iyi değerlendirmeliyiz.”

Türkiye’de üretim için çırpındım durdum

“ÜRETİM süreci beni öldürdü” diyen Gaye Çevikel sözlerini şöyle sürdürdü: “Türkiye’de üretim için çırpındım ama kimse bizim gibi bir marka için küçük çaplı üretim yapmak istemedi. Porselen ürünleri Almanya ve Romanya’da, cam ürünleri Çek Cumhuriyeti’nde üretiyoruz. Türkiye’de şu anda bakır ve alüminyum vazoyu yapabiliyoruz.”

Köpeğimi çok seviyorum

GAYE Çevikel, lüks ev aksesuarları alanındaki boşluğu görerek bu alanda bir tasarım markası yarattığını anlatıyor. Çevikel, “Tasarım yapmıyorum ama çok önemli tasarımcılarla çalışıyorum. Onlara özel koleksiyonlar yaptırıyorum. Türkiye’de evcil hayvan aksesuarı neredeyse yok. Ben köpek aksesuarlarını değil köpeğimi seviyorum. Köpeğimi sevdiğim için bu köpek aksesuarlarına girdim” diye konuşuyor.
Hürriyet Gazetesi Haberi

Hiç yorum yok: